יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

תערוכת מבשלים

בכלל היינו אמורים ללכת לאכול קצת איטלקי, אבל אז חבורת השמנמנים קיבלה הזמנות לערב הגאלה של תערוכת מבשלים. מה, ללא נלך? ברור שכן.

תערוכת מבשלים עתידה להפתח באפריל 2010, אבל כדי לחמם מנועים גוייס השף יאיר פיינברג (המוכר בעיקר מקרב סכינים) אשר הנפיק לנו מנות רבות במשך הערב. הערב היה חגיגי במיוחד, בגלל שזו היתה הפעם הראשונה שהחבורה העליזה שלנו התכנסה לה במלואה (על התערוכה, יחד עם עוד כמה וכמה תמונות, ממש כאן, בבלוג השמנמנים).

לצערי הרב הערב היה על טהרת הדגים, אבל זה בסדר - עוד הספקתי לעל האש קטן אחר כך :). אז מה היה לנו שם?

הצילומים כולם באדיבות טמיר, שמנמ.ן הצילומים

שעועיות והדרים - סלט קטן וחמצמץ, שהיה אחד החביבים עלי בערב הזה.


מרק ערמונים ופטריות צלויות - הוגש בכוסות שוט קטנות. מרק חורפי מצויין, שהצליח לאזן בין טעמי הערמונים והפטריות (שני רכיבים החביבים עלי במיוחד). הגבלתי את עצמי לשתי טעימות - כדי להשאיר מקום.

פילה דג לבן עם ליקר שוקולד ברוט - המנה החלשה לדעתי בערב. משהו שם היה מריר מדי, בצורה ממש לא נעימה.

סלמון על עדשים שחורות ולימון פרסי - הסלמון היה נחמד, אבל לא מסעיר מדי.

נתחי דג צרובים על צ’טני מנגו וכוסברה - המנה המנצחת של הערב. חבל שהיא היתה כל כך קטנה... נאלצנו להלחם בשאר הקהל אשר פשוט קטף את הצלוחיות הקטנות ממגשי המלצריות מיד לאחר שהן יצאו מהמטבח. לדעתי, מי שעמד בירכתי האולם אפילו לא ידע על קיום המנה. שילוב הטעמים, מעין עמבה מעודנת וחמצמצה יחד עם הדג היה פשוט מושלם. תענוג.

כאשר הגיעו הקינוחים נאלצתי לעזוב כבר לטובת הברביקיו שחיכה לי, אז הספקתי לצערי לדגום רק קינוח אחד -

סאבלה ברטון עם משחת אגוזי לוז ושבבי מלח וניל - מנה יפהפיה, שרואים שעמלו רבות על הכנתה והקומפוזיציה שלה. הבעיה היחידה היא שהיא כל כך לא מתאימה למסיבת קוקטייל - הנסיון לפתוח את השפורפרת ביד אחת בעוד השניה מחזיקה את הצלחת (שלא לדבר על הסיגריה בזוית הפה...) - אני בטוח שזה היה קומי למדי למתבונן מהצד, אבל זה לא הצחיק אותי בכלל (טוב, אולי קצת). הקינוח עצמו היה מעודן, לא מתוק מדי, ותוספת המלח עזרה מאוד להדגיש את הטעמים. עם זאת, לא מפיל.




מזכיר - אפשר לקרוא על התערוכה בשמנמנים. אנחנו מחכים כבר לתערוכה עצמה....



תמכו במאמר בלדוג

1 תגובות:

יד שניה אמר/ה...

אני אומרת שצריך לעשות מקום בבטן לערב התכרוכה (-: