יום ראשון, 26 באפריל 2009

הנסיך הקטן

אחרי צפייה בהופעה המוצלחת מאוד של הבלקן ביט בוקס בכיכר רבין לרגל יום כדור הארץ (חבל רק שכמעט ולא כיבו את האורות - אפילו בדירות שסביב הכיכר) כיתתנו את רגלינו ונפגשנו עם זוג העכברושים בנסיך הקטן.

הנסיך הקטן, לשעבר חנות ספרים משומשים והיום בית קפה וחנות ספרים משומשים, נמצא בסמטה אלמונית, ממש מול הסוניה געצל. סיפור שם הסמטאות - פלונית ואלמונית, ידוע למדי, ומספר על מאיר געצל-שפירא, עשיר יהודי-אמריקאי, שרצה לקרוא לסמטאות על שמו ושם אשתו אך הסתכסך עם דיזנגוף והאחרון גזר על הסמטאות להקרא "פלונית" ו"אלמונית", להכעיס. מקור המצוי היטב בהיסטוריה של תל אביב סיפר לי לאחרונה שזוהי אגדה אורבנית ותו לא, וכי שמות הסמטאות תוכננו מראש ואין בין זה לבין הסכסוך בין האישים, ואולם אני טוען שאין לתת לאמת לעמוד בדרכו של סיפור טוב.

כך או כך, הסמטה הקטנה והיפה מאכסנת שניים מבתי הקפה המיוחדים והיפים בעיר. הנסיך הקטן הוא מבנה שלם, כל קירותיו עמוסי ספרים, ויש בו אווירה בוהמיינית שקטה וחביבה. מסביב למבנה חצר, מעט לא מטופחת, אך חביבה ביותר. לא היינו שם זמן רב, ולכן לא יצא לי לדגום את התפריט, אבל הישיבה בחצר מספקת חוויה בהחלט שונה מרוב בתי הקפה ה"סטנדרטיים" בעיר.

ניהלנו שיחה ערה על יום כדור הארץ, שהובילה לאיכות הסביבה, ומשם ל"תו החברתי" - עמותה ירושלמית במקורה, אשר מעניקה תו לבתי עסק העומדים בסטנדרטים מסויימים של גישה לנכים ותנאי העסקה לעובדיהם (העכברוש כתב פוסט לא מזמן, גם אני אפרסם בקרוב). העכברוש הגדיל לעשות וחקר את המלצרית אם יש להם תו (יש להם) ואם המקום באמת עומד בתנאים (היא לא ידעה אפילו במה אמורים לעמוד, ולכן לא ידענו). בכל מקרה, עצם המצאות התו מוסיפה עוד נקודת זכות למקום, ואני בהחלט מתכוון לבקר שוב, הפעם לסשן רציני יותר.



תמכו במאמר בלדוג

2 תגובות:

Mr Lee אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
Unknown אמר/ה...

הפעם הקדמת אותי - כל הכבוד!
אפילו שמתי קישור