יום רביעי, 18 במרץ 2009

קנטינה

רצינו ארוחת ערב רומנטית בפרונטו, אבל כשהגענו ראינו שהגיל הממוצע במקום היה גבוה בשלושים שנה בערך מהגיל הממוצע אצלנו ורצינו אווירה צעירה מעט יותר... התלבטנו בין קפה נואר הסמוך לבין הקנטינה, והפור נפל על האחרונה בגלל התמה האיטלקית.

הקנטינה היא מסעדה איטלקית במיקום מעולה (מרפסת רחבה על שדרות רוטשילד) שנודעה כמקום החביב על סלבריטאים שונים מחוגי הטלוויזיה, העיתונות והאומנות, בעיקר בגלל היחסים החמים עם ג'ו, הבעלים המיתולוגיים. במעגל המזין את עצמו כל הזמן, האוכלוסייה גורמת לפרסום המקום בברנז'ה (איתמר בן כנען, ספציפית, חווה מספר אורגזמות ז'ורנליסטיות כשהשתפך על המקום) שכמובן מתייצבת, ומספרת לכולם וכו' וכו'. התוצאות? בסתם ערב של יום חול צפינו במאיר סוויסה, גל אוחובסקי, עברי לידר ומישהי שלא זיהיתי אבל נלחש לי שהיא מהטלוויזיה - ואלו היו רק האנשים שראינו. תוצאה שנייה - למרות שהאוכל טעים, המקום בהחלט יקר מדי יחסית למה שהוא מספק. ככה זה, משלמים פרמיה על סלבז. עניין נלווה לתוצאה השנייה - הצוות תופס מעצמו קצת יותר מדי, למרות שלא תמיד יש לכך כיסוי.

לא רצינו ארוחה כבדה מדי, אז הזמנו מנת אנטיפסטי בתוספת לחם ושתי מנות מרק מולים על בסיס עגבניות. צלחת האנטיפסטי הגיעה אך ללא הלחם. בעוד אנחנו ממתינים ללחם תוך ניקור קל בפלפל הקלוי הבנו שאפעס, הוא לא כל כך מגיע... הרבה מלצריות יש בקנטינה, ספרתי לפחות חמש פלוס שתי ברמניות, ובכל רגע נתון לפחות שתיים מהן נמצאות בהפסקת סיגריה בבר קטן בצידי המרפסת. ניסיתי למצוא את המלצרית שלנו (בשלב זה עוד ריחמתי על בנות ההפסקה) אך ללא הועיל. מבט למלצרית אחרת שיצאה למרפסת רק הבריח אותה פנימה. שוב המתנה, וכלום. סימון לאחת המעשנות, סימון שני, והיא קראה למישהי מבפנים, שחזרה פנימה וקראה למישהי אחרת, שיצאה לשאול איך לעזור, ונכנסה פנימה להביא את הלחם, אבל אז המקורית הגיעה עם צלחת הלחם והתנצלות חרישית. זה לא שזה לקח כל כך הרבה זמן, אבל עם כל כך הרבה מלצריות, זה פשוט מעצבן שמישהי לא נגשה אלינו אחרי שנייה וטיפלה בעניין. ואחרי כל הסאגה, אני חייב לומר שלא ממש התלהבנו מהלחם...

האנטיפסטי היה טוב בסך הכל, ואחריו המשכנו למרק המולים שהיה באמת טעים ונדיב בכמות המולים. בהחלט מנה מומלצת. אחר כך הבנו שעם כל הכבוד, זה לא מספיק, והזמנו גם פיצה "חריפה" אחת לשנינו.

סטייה קלה מהנושא - בזמן ההמתנה ראינו מכונית שחנתה ממש מול המרפסת נוסעת לה, והשומר השתלט על החניה עם כיסא ואף גירש אנשים תמימים שרצו לחנות (לצורך הבהרה - מדובר בחניית כחול-לבן ציבורית לחלוטין, לא שטח המסעדה ולא נעליים) בטענה שהחנייה שמורה לאורחי המסעדה. שעה קלה לאחר מכן הגיעה לקסוס לבנה, והשומר זינק לקראתה, הסיר את הכיסא ובירך את הנהג שהצטרף לשולחן רעשני במיוחד בירכתי המרפסת. כדייר השכונה, הדברים האלה פשוט מחרפנים אותי, באופן אישי. זה לא קשור לאוכל כמובן, אבל זה כן מראה את הלך רוח המסויים במקום.

הפיצה הגיעה במהירות חשודה כמעט, אבל היתה טובה מאוד, גם אם לא חריפה כלל... לטעמי היא לא הייתה מבריקה כמו זו של רדיו רוסקו, אבל בהחלט מוצלחת. דקה, עם גבינה נוזלית וטעימה מאוד, ונשאבה כולה תוך דקות מספר.

לקינוח הזמנו טרמיסו ממגוון הקינוחים המצומצם ומקיאטו בשבילי. "מקיאטו? זה... אה, אספרסו עם קצף, נכון?" שאלה/קבעה המלצרית. אוי... הלך כל הפאסון. בפעם הבאה שיעצבנו אותי, אני אתקיל אותן עם שאלת הפרס הכפול - דופיו.
למרות הפאלטה, הקפה עצמו היה מצויין, וכך גם העוגה...

לסיכום: אוכל טוב, אבל יקר מדי ביחס לאיכותו. השירות תופס מעצמו, ללא הצדקה יתרה (מקיאטו, זוכרים?). אווירה ברנז'אית כבדה, לטוב ולרע.



תמכו במאמר בלדוג

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחד מהפוסטים הטובים, מעניין, רהוט, לוחמני, משעשע ואינפורמטיבי. מה צריך יותר ?

ליאופולד פון זאכר-מזוך אמר/ה...

כתוב שנון ומקסים. נראה שהכותב ניחן בכושר נבואי כי המקום כנראה הקצין במשך הזמן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3729717,00.html

אנונימי אמר/ה...

ליאו, ליאו... יצאת מהקבר לספר לנו על מאזוכיזם?

ליאור אמר/ה...

קנטינה קנו לעצמם שם במידה מסויימת , כנראה בגלל קהל הלקוחות. באמת שאין שם משהו מיוחד ואפילו גילינו חוסר אחידות ברמת בישול הפסטה (הכי בסיסי). יש איטלקיות הרבה יותר טובות ובמחירים נוחים יותר. רוסטיקו, אמורה מיו ולה-לזניה הן האיטלקיות חביבות עלי בת"א.

MyTaste אמר/ה...

ליאור, ברור שהמקום נבנה על הברנז'ה, שלא לדבר על האזכורים האין סופיים בעיתון העיר מצד מלכך הפנכה המקומי.
האוכל שם לא רע (אם כי יקר מדי), ואני מודה שהברנז'ה קוסמת... אבל הם פשוט עברו שם איזה קו. פרונטו, מרחק דקת הליכה, טובה הרבה יותר (למרות שגם סובלת לפעמים מפלצנות קלה, ורפי אדר הוא גם קריזיונר לא קטן) ורדיו רוסקו, מאז שירדה מהעץ עליו טיפסה בעת הפתיחה, פשוט מצויינת לדעתי.