יום ראשון, 18 בינואר 2009

Basta!

כל כך הרבה דברים שמענו על הבסטה, גם טובים וגם רעים, שהיינו צריכים לבדוק בעצמנו. ומתי טוב יותר ללכת לשוק מאשר ביום שישי?
האמת היא שהתכוונו לנסוע לצפון הרחוק, וקבענו לאכול שם בשבוע הבא, אבל מצבר ששבק שינה את התוכניות, ובספונטניות מדהימה הצטרפנו לפרילנסר והפסיכולוגית, שהמליצה בחום על המקום. המקום נמצא בפאתי השוק, וכמובן כמו כל המקומות מסוג זה קונה רק שם, ומשנה את תפריטו וכו' וכו'. זו מסעדה קטנה, כאילו מסעדת פועלים, אבל כמובן שבעצם לא, עם אווירה ברנז'אית שתופסת מעצמה קז'ואלית (ואולי להיפך?). המחירים גבוהים, או שבעצם לא - זו סוגייה שאני עדיין מתחבט בה. כביכול נורא יקר, אבל סיימנו במאה שקלים לאדם, כולל בקבוק קווה. כשלוקחים בחשבון שביקור בקרנף יום קודם הסתיים בכמעט חמישים ש"ח לראש, פתאום זה לא נראה נורא בכלל. מצד שני, יש משהו מאוד מעצבן בתפריט עם מנות זערוריות (והם מקפידים לשים "בקטנה" ואפילו "בקטנטנה" אחרי השמות של המנות, כדי שתהיה בטוח שלא תשבע מזה עוד בשלב ההזמנה) שעולות 40 שקל וצפונה. מצד שלישי, זה מה שקורה בכל בר כשמחליטים לאכול בו. מצד רביעי - אנחנו במסעדה, לא באיזה פיק אפ עם "מנות השף שלנו".... מקום מבלבל. מבלבל מאוד. ההמלצה שלי - לבוא עם כמה חברים כדי לשתות בקבוק יין ולטעום משהו, לא לכוון לארוחה מלאה. זה אולי לא ייצא נורא יקר בסוף, אבל זה יטריף את דעתכם.
ולאוכל עצמו - סטייק טרטר על ברוסקטה היה מעולה (שלוש חתיכות קטנות למדי). קרפצ'יו פלמידה גם כן. שלוש ברוסקטות עם "הפתעות ים" היו קצת פחות מעניינות, וגם היה קשה מאוד להתחלק בהן - בדיעבד עוד מנת פלמידה היתה עדיפה. מנת נתח קצבים "בקטנטנה" דווקא הפתיעה לטובה - הבשר היה פשוט מצויין, והכמות, למרות שהיתה קטנה כמובטח היתה גדולה יותר ממה שחשבתי שנקבל בעבור 34 שקלים. צלחת הגבינות שהזמנו לסיום חלפה מעל לראשי - אני אטרוף כל בשר נא או ייצור ימי שאי פעם שחה בים, אבל קצת עובש פשוט מכריע אותי. התרכזתי בגבינת העיזים הפשוטה ביותר מבין הארבע משל הייתי ילד בן חמש. בתוספת שלוש צלחות לחם (אחת מהן מגיעה עם פלטת הגבינות) ובקבוק קווה אחד שבענו, ויצאנו אל השוק לקנות פרחים לפני שסוגרים את העיר.

לסיכום: טפאס בר ללא בר, מנות קטנות אך טעימות, שירות פמיליארי, אווירת ברנז'ה קלה. מומלץ לבוא בציפיה לארוחת טעימות קלילה, לא לפתוח שולחן כשמתים מרעב. מעשנים בשולחנות בחוץ, אבל עכשיו (חורף) ה"חוץ" מוקף בחממת זכוכית שפתוחה לחלוטין לצד ה"פנים", כך שגם מי שיושב בפנים חוטף את כל האש.

תמכו במאמר בלדוג

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מעניין. אפשר לשמוע קצת יותר על המחירים של המנות האחרות (חוץ מהנתח קצבים שאת מחירו ציינת)?
תודה.