יום שני, 18 באוגוסט 2008

מגן יעקב לגן העיר (ganna 71)

ובכן, סוף סוף זה נפתח... בערך. החברים מהגנה 71 הודיעו על אירועי פתיחה בימים רביעי עד שבת - כל אחד בוחר את היום שנוח לו. בינתיים, המקום פתוח להרצה. היתה הרבה ציפיה בסביבתי למקום, וכולם קיוו ל"הלנה החדש" - מיקום דומה, אותו איזור, ושניהם שילבו בית קפה בשעות היום ובר בלילה. לצערי, כמו שזה נראה כרגע, זה מזכיר יותר שילוב של האפרטמנט והוילה סוקולוב בשעות הלילה.

תחילה הגעתי בצהריים, כדי לשתות קפה. בתצורת בית הקפה יש שתי אפשרויות - מספר שולחנות לאורך המעקה של גג הבניין מתחת לשורת שמשיות, או ישיבה בפנים. ישבתי בחוץ,עם נוף לאבן גבירול הסואן. היה יכול להיות יופי אם הרחוב לא היה עמוס בטרקטורים ודחפורים... בצד החיובי - הבריזה לא פסקה לרגע (אני מניח שבגלל הגובה היחסי, ומקווה שלא סתם היה לי מזל בעניין). עניין הישיבה בפנים קצת לא ברור. בהלנה ז"ל העיצוב לפחות היה בהיר והיו לא מעט שולחנות, אז מי שישב שם במשך היום יכל לפחות לדמיין שהוא בבית קפה (למרות שגם שם זה היה צולע), אבל בגנה העיצוב כהה, אין שולחנות מלבד כמה פינות ישיבה עם ספות והבר דומיננטי מאוד. ובכל זאת, ישבתי לבדי בחוץ, בעוד בפנים היו שני שולחנות עם זקנות כחולות שיער, שחיפשו כנראה את קפולסקי והגיעו בטעות. הבעיה העיקרית לדעתי היא חוסר אוירה מוחלט בחוץ, ואוירה לחלוטין לא נכונה בפנים... חוץ מזה, קחו בחשבון שכרגע הרצה זה בהחלט שם המשחק פה - החלב היה מקולקל, וכשהמלצרית נכנסה שוב פנימה כדי להביא לי חלב אחר ("מצטערת, בחושך לא ראיתי את הגושים...") גיליתי שבעצם אין לי כפית.

מאחר והמלצרית החביבה אמרה לי שהמקום כבר פתוח גם בלילה, אספתי את העכברוש שאסף עוד כמה חברים וקבענו להפגש שם בעשר כדי לבדוק את המקום כבר.
הגעתי ראשון, ונתקלתי במארחת פלוס שניים שלושה מאבטחים מול דלתות סגורות. המארחת התחילה בנאום ה"מוזמן-של-מי-אתה-זה-אירוע-פרטי" הסטנדרטי, אבל מאחר והכרתי את אחד המאבטחים מבר אחר הוא נתן מילה לטובתי ונכנסתי. בפנים היה חצי ריק, והשתלטתי בקלות על פינה שלמה בבר. זוג העכברושים הגיע מספר דקות מאוחר יותר, וסיפרו שגם אותם שאלה העלמה למי הם הגיעו. הם אמרו שלאף אחד, וכמובן הוכנסו (המקום חצי ריק, כזכור), מה שמעלה את השאלה בשביל מה כל הריטואל? היא מתאמנת לקראת ימים עמוסים יותר? או סתם רפלקס שהוקנה לה בבית הספר למארחות? נתקלתי בתופעה גם במקומות אחרים, וזה אולי המקום לפנייה נרגשת למארחות ובעלי הברים בעיר - פאסון ופוזה זה אחלה, אבל אפשר קצת לשחרר את הרסן, ואם עוד מוקדם, או שהמקום ריק, או בהרצה (שלא לדבר על שלושתם) - אפשר פשוט לחייך ולפתוח את הדלת.
המקום התמלא אט אט, שאר החברים הגיעו באיחור אופנתי, והמוזיקה שהתחילה בצליעה קשה התחילה להתחמם לקראת חצות (שום דבר לא סטנדרטי, ועדיין זה היה שיפור לעומת ההתחלה). הברמנים עדיין בהרצה גם כן, וכך הציע לנו הבחור גינס בעודו שעון על ברז המרפי'ז של המקום ("אה, ואללה. כנראה שזה מרפי'ז. כולנו עדיין חדשים פה"). החלונות הגדולים של המקום כוסו במסכים עליהם הוקרנו תמונות מתחלפות (מתאבק סומו ונוף פריסאי. למה לא של תל אביב?!) ומדי פעם קליפ הופעה חיה של השיר שנוגן באותו רגע (שטיק מוכר מהלנדן והגימנסיה). לצערי ראיתי שהשולחנות שהוצבו בחוץ במשך היום הועלמו, ובכלל לא קל ולא ידידותי לצאת החוצה אל הגג (יוצאים לתוך כלוב המאבטחים אחרי מאבק בדלתות אש כפולות, ומי יתקע לכפי שאוכל להכנס בחזרה?) - וחבל, כי אחד היתרונות הענקיים של המיקום הוא השטח הפתוח האדיר של הגג, והוא לא מנוצל לחלוטין. נראה שהם מוותרים בזה על כל כיוון השכונתיות (גם אם זה שכונתיות מדומה בסגנון ההלנה) שהיה מתאפשר מסביבה שקטה יחסית באויר הפתוח והולכים על עוד דאנס-בר סטנדרטי.

לסיכום - אפשר לעלות לכוס קפה על הגג אם אתם באיזור במקרה, אבל אני לא מאמין שהשיין בסכנה בזמן הקרוב. הערב נראה מבטיח, ובטח תוך שבועיים המקום יהיה מפוצץ לחלוטין. אני מקווה רק שהם יצליחו להשאיר ציביון מרכז תל אביבי במקום, ולא להפוך לעוד וילה סוקולוב במרכז העיר.

עדכון - גם העכברוש כתב רשומה על אותו ערב קסום - תקראו, זה יעשה לו את היום.


תמכו במאמר בלדוג

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מגן הדסה לגן העיר

Unknown אמר/ה...

ערב קסום?