יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

בליני - הטרילוגיה האיטלקית (חלק 1)

(זהו חלק ראשון של הטרילוגיה האיטלקית. לחלק השני, לחלק השלישי).

ביום ה' האחרון, זוג הלונדונרים הגיע לביקור מולדת. לצורך חימום מנועים ומפגש נשיקות וחיבוקים עם החבורה המורחבת (9 נוכחים בסה"כ) חיפשנו מקום מתאים לארוחת צהריים ביום שישי. הלונדונרים, מכיוון ששהותם בלונדון הרגילה אותם ל"התנהגות צרכנית נבונה" (הם תמיד היו קמצנים, כשחושבים על זה) רצו ללכת למסעדה שיש בה עסקית גם ביום שישי. מכיוון שאת מספר המקומות אשר עונים על הקריטריון הנ"ל אפשר לספור על יד אחת (שלא לומר על אצבע אחת) הפור נפל, כמו תמיד, על ה"בליני". אני ושאר החבורה המקומית ניסינו להטות את הכף לכיוון משהו אחר אבל השילוב של שפע החנייה, הקלילות של המקום והמיקום בנווה צדק הכריעו אותנו.

אחרי איחורים אופנתיים שנעו בין חצי שעה לשעה, נשיקות וחיבוקים, התחלנו בארוחה.

דיל העסקית מומלץ מאוד - משלמים על העיקרית ומקבלים ראשונה או קינוח, ושתייה קרה או חמה, ובנוסף מקבלים לשולחן פרוסות קלויות של לחם זיתים ועגבניות מיובשות בליווי שמן זית ובלסמי. צ'ופר נוסף - כוסות קטנות של קוקטייל הבית, הרי הוא הבליני. לאחר הטעימות הזמנתי עוד שתי כוסות בליני ובתגובה המלצר הביא לי עוד שתי טעימות. שתינו גם אותן, אבל לאחר שהבהרנו את הטעות קיבלנו שתי כוסות ענק עם הקוקטייל הטעים - מומלץ ביותר ליום חורף שמשי. הנקודה היא שהם לחיצים - כנראה שאפשר היה להמשיך לחיות טוב מאוד על הדוגמיות :)
כמעט תמיד אני בוחר במזנון האנטיפסטי העשיר כמנת הפתיחה (מנה אשר יכולה לעמוד כארוחה בפני עצמה). המנות העיקריות בסיסיות למדי - פסטה מסוגים שונים, כמה מנות בשריות, כמה מנות דגים / פירות ים, אבל ההיצע מספיק לכל חיך וסגנון. אני לא בטוח שהמנות היו זוכות לתשבוחות על מקוריותן וכו' אבל הן טעימות ונדיבות.

הקינוחים טעימים למדי אבל במידה ורוצים לחלץ איברים אחרי הארוחה - יש אלטרנטיביות: גלידת סבתא בקצה השני של הרחבה או טרטופו ברח' שבזי.

שורה תחתונה: אחד הדילים השווים העיר. מתאים במיוחד לפורומים רחבים יותר ו/או אורחים מחו"ל (להשוויץ קצת בנווה צדק) ובימים שמשיים - אפשר לשבת במרפסת (מקורה בחורף) או ממש ברחבת סוזן דלל.

לקוראים: מוזמנים להחכים אותי בעוד מקומות בהם יש עסקיות בצהריי שישי - כמה כבר אפשר ללכת לבליני?

תמכו במאמר בלדוג

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

זה לא היה אמור להיות חלק מספר 2?

MyTaste אמר/ה...

לא, זה בסדר כרונולוגי הפוך. עכשיו בליני, אחר כך רוסטיקו, ובסוף פרונטו...