יום שני, 27 באפריל 2009

גיליז

ביום שבת האחרון יצאנו שני זוגות לארוחת בוקר בגילי'ז בנמל.
גילי'ז היא מסעדה לא זולה, אבל ארוחות הבוקר שלהם, ב- 68 שקלים משתלמות ביותר. נכון, 68 זה לא זול לארוחת בוקר (מוגשות עד 17:00, אגב), אבל המחיר כולל קוקטייל (מימוזה, בליני או קיר רויאל) ושתייה חמה, המנות ענקיות, ובנוסף סלסלות לחמים ענקיות ומצויינות מוגשות ללא הרף לשולחן. זוג יכול להסתפק במנה אחת בשקט, ועדיין לצאת מפוצץ... אנחנו לא עשינו זאת (כלומר, הזמנו ארבע ארוחות) ויצאנו משם על ארבע - זה כל כך הרבה, אבל כל כך טעים שאי אפשר להפסיק.

המקום כמובן עמוס ביותר בסופי השבוע (כמו כל מתחם הנמל, שהיה מפוצץ) ולכן מומלץ ביותר להזמין מקום. בהקשר הזה, עלי גם לנזוף במקום - היחס מהמארחות היה מתחת למצופה ממקום בטווח המחירים הזה - הוזמן מקום על הבר, אבל ביקשנו מהמארחת לעבור החוצה כאשר יתפנה שולחן. בתגובה אמרה לנו המארחת כי יש מארחת אחרת בחוץ, האחראית על השולחנות בחצר. "מצויין", אמרתי, "אפשר להגיד לה לרשום אותנו?", רק כדי שהמארחת תגיד לי, שוב, שיש מארחת נפרדת בחוץ. שאלתי אותה אם הן לא מדברות ביניהן, ובתגובה היא שאלה אותי אם אני רוצה שהיא תלווה אותי לשם, עם מבט שנותנים לילד טרחן. השבתי שרציתי שהיא תלך בלעדיי, אבל אם אני כבר צריך ללכת, אני אוכל למצוא אותה לבד... היא שוב לא הבינה את הרמז. לא נורא, הסתדרתי לבד ואכן בסוף עברנו החוצה, אם כי מאוחר יותר מארחת החוץ נגשה אלינו וניסתה קצת לזרז אותנו... הפעם אנחנו סירבנו להבין את הרמז, בתגובה.

סלסלות הלחם כוללות לחמניות, בריושים ומיני-קרואסונים מעולים שפשוט אי אפשר להפסיק לנשנש, האומלטים גדולים ומצויינים (שלוש ביצים, עם שלל תוספות) ואפשר גם להזמין כריך רוסטביף או תבשיל בקר ביין, עליו נוספו שלוש ביצים כדי שנוכל להצדיק זאת כארוחת בוקר... האופציות הללו יכולות לתפקד היטב גם כארוחת צהריים מפוארת, ובמחיר הרבה יותר משתלם מהתפריט הרגיל.

לסיכום: מנות מצויינות וגדולות, מאפים פשוט מעולים, מומלץ - בתנאי שמזמינים מקום מראש ולא מבקשים יותר מדי מהמארחות...


תמכו במאמר בלדוג

1 תגובות:

Unknown אמר/ה...

המלצה שלי - להתרחק מהנמל בשבת