יום שבת, 9 במאי 2009

בר הנביאים

הגענו כדי להרים כוסית לכבודי - עבדיכם הנאמן מצא עבודה, וכך יוכל לממן בקלות יציאות רבות, אבל לא יהיה לו זמן לכתוב עליהן. זה מה שהולך היום - אירוניה. בכל מקרה הוחלט לחגוג את הכסף החדש ולבכות את אובדן החירות בחברת העכברוש והעכברושית (הפוסט שלו כבר כאן), המתאמן והפסיכולוגית, חברים טובים ודמויות מוכרות מהבלוגים שלנו. המקום שנבחר היה בר הנביאים החדש בירמיהו.

הבר ממקום בפאתי ירמיהו, בעוד אחת מאותן פינות מקוללות - סופרנו, גרינשפאן, זוהארה.... הרשימה ארוכה ובטח פספסתי כמה מקומות. כל אחד מהמקומות הנ"ל נפתח, דשדש ונסגר חיש קל. המקום, למי שלא היה באחד מגילגוליו הקודמים, הוא מבנה עם חצר יפה המוקף בגדר אבן גבוהה. הפעם בנו בחצר בר פתוח, בנוסף לבר הקיים כבר בתוך המבנה - ללא ספק צעד חכם לקראת הקיץ. העכברושים חיכו לנו כשהגענו (חוכמה גדולה, הם גרים ממש ליד ואנחנו היינו צריכים לחנות) ותפסו כבר שישיית כסאות על הבר הפנימי, הישג מכובד לכל הדיעות.

בין השאר התיישבנו בפנים כי זה אמור להיות איזור נטול עישון, ואכן בתחילת הערב לא עישנו במקום (חוץ מזוג אחד, והברמנית ביקשה מהם להפסיק) אבל מאוחר יותר כולם התחילו להפריח עשן. זה לא כל כך מפריע לי בדרך כלל, אבל משהו באיוורור שם היה ממש לא מספק (גם היה די חם) והפך להיות די מחניק שם. הברמנית הפכה ללא אפקטיבית ככל שהתמלא... חבל. לפחות שידאגו למיזוג נורמלי אם מעלימים עין מהסיגריות.

המקום, למרות שאינו מגה-בר בנמל או ביד חרוצים, ואפילו לא מנסה להיות כזה, יקר בצורה תמוהה ביותר. בקבוק למברוסקו, שעלה שם עד לא מזמן 130 ש"ח עולה שם היום 180 ש"ח! ימים ספורים אחר כך הייתי בשגב אקספרס (ביקורת בקרוב) ושם בקבוק דומה עולה 95 ש"ח בלבד, ואיש לא חושד בשגב שהוא מתמחר משהו בהפסד. 200% משגב? לזה בהחלט צריך תעוזה. אני שואל את עצמי אם מישהו יזמין שם בקבוק אי פעם... בירות תומחרו בצורה סבירה לעומת זאת, ואפילו יש להם מכבי מהחבית (!), אז יצא שכולנו שתינו בירה (חוץ ממרטיני לעכברושית) ונשנשנו קצת כרובית מאכזבת ברוטב צ'ילי לא ברור (הערה - העכברוש ביקש לציין שדווקא האוכל טוב שם, וסתם נפלנו על הכרובית. מקבל).

לסיכום: המקום מעוצב יפה, ולבר החיצוני אני צופה הצלחה גדולה בקיץ המתרגש עלינו. בפנים יפה ונעים, אבל בעיות איוורור+עישון=צרות, אז קחו בחשבון. הכמלצה שלי - תתמקדו בבירה קרה בחוץ, ותמנעו מיין ואוכל בפנים, זה יהיה עדיף לכולם.



תמכו במאמר בלדוג