יום שלישי, 13 בינואר 2009

יועזר בר יין

התערבות מוצלחת מצידי (קצת פחות מוצלחת מצידה) גררה ארוחת ערב מושחתת במיוחד. היעד הנבחר - יועזר בר יין, מאורת החטאים של שאול עברון ביפו.
כדי להעשיר את החוויה, התחלנו בהרפתקה קטנה - כהרגלי, בדקתי את הכתובת במפה, וראיתי שהיא ממוקמת ברחוב "יועזר" היוצא מכיכר השעון ביפו. מצאנו חניה בקרבת מקום והלכנו לכיכר, שם עברנו מרחוב לרחוב, אך יועזר לא נמצא. שאלנו את בעל הפיצוציה הזאת ואת בעל החנות ההיא, אך כולם טענו כי אין רחוב כזה. בירור קצר עם שלושה שוטרים חביבים העלה סופית - הרחוב לא קיים, לכו מפה. למזלנו, SMS זריז לשירות 144 החדש של בזק הנפיק לנו את מספר הטלפון של המסעדה, ושיחה למקום כיוונה אותנו למקום הנכון - לא רחוב אלא סמטה, ולא סתם סמטה אלא סמטה קטנטנה שהיא בעצם קשת, לא גדולה בהרבה מדלת, ליד סניף קסטרו הגדול בכיכר (לזכותם ייאמר שמעל הקשת שלט ניאון מואר עם שם המסעדה. לזכותינו - חיפשנו רחוב, לא משקוף...).
אחרי שתמה ההרפתקה הקטנה, הגענו למקום עצמו. המסעדה ממוקמת בחלל אפלולי מאוד מלא קשתות. העיצוב מינימלי, ונותנים למבנה העתיק והמיוחד לומר את דברו, בלי הפרעות מיותרות. שמנו לב בעיקר לפמוטים הרבים המפוזרים במקום, וכתמי הפיח הענקיים לידם - הקירות לא מנוקים בכוונה, ויוצרים במקום אווירה ימי-בניימית מיוחדת.
התפריט מתרכז בעיקר בבשרים - סטייקים בחיתוך מיוחד (לב האנטריקוט בלבד מוגש, ללא השומן האופייני לנתח. הבשר שמסביב לנתח מוגש כמנה נפרדת - יודלעך), תבשילי בשר צרפתיים ונקניקיות שונות. למנות ראשונות הזמנו בליני עם קרם פרש וקוויאר (לה) וקלאמרי מוקפצים בשמפנייה ודיו (לי). אבל הקלאמרי הותירו רושם חזק במיוחד, והיו פשוט מעולים. לעיקריות - אנטריקוט 250 גר' עבורי, ו"סטייקצוץ" (המבורגר מבשר אנטריקוט) עבורה. הסטייקצוץ מוגש עם מח עצם מעליו שאת חלקו החרמתי בשמחה. שתי המנות היו מעולות, אין ספק שיודעים איך לעבוד שם עם בשר...
לקינוח הזמנו סמיפרדו קוקוס עם טראפלס שוקולד - גלידת קוקוס ביתית ומצויינת עם שני טראפלס קטנים וטוויל שוקולד מפואר, ללא ספק סיום הולם לארוחה מלכותית.

לפני הארוחה ובתחילתה היו לנו שאיפות להמשיך את הערב באיזה בר, אבל כמובן שהן נמוגו אחרי הבליסה... הביתה ולישון, מלאים אך מאוד מרוצים.

לסיכום: מסעדת בשרים מעולה ביותר, אך זהירות - התענוג לא זול כלל (הארוחה הנ"ל, פלוס כוס יין לכל אחד, הסתכמה בכ- 550 ש"ח). לפינוק מדי פעם - מומלץ ביותר.

תמכו במאמר בלדוג

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט יפה, גם רקע משעשע וגם תיאור מעניין של הארוחה עצמה. המילה שחיתות ממש נדרשת. או כמו בפרק האחרון של ארץ נהדרת "ביום כזה" ? ;-)