יום שלישי, 16 בספטמבר 2008

זינגר


זינגר נפתח בשקט בשקט לפני חודשים בודדים – יום אחד עברתי ביהודה הלוי, והנה הוא היה שם. לא ביקרתי בו יותר מדי, כי הגילדה ממש מעבר לפינה, ולזינגר אני ממש צריך ללכת איזה 200 מטר – אז המתמטיקה (והגיאוגרפיה) עושה את שלה.

ובכל זאת, כשאני כן הולך לשם, אני תמיד מרוצה. אם הגילדה הוא הגרסא השכונתית והממותנת של האפרטמנט וחבריו, הזינגר מרגיש כמו הגרסא המבויתת של השסק בימיו הטובים. העיצוב חביב למדי והחלל כולו נשלט על ידי ציור קיר אדיר ממדים של נוף בווארי מיוער, שמזכיר לי תמיד את הטפטים חסרי הטעם של שנות ילדותי (בזינגר, כמובן, זה לא חסר טעם אלא במבט אירוני מפוכח ;-) ).

הערב תמיד מתחיל באיטיות בזינגר, ובכל הפעמים בהן ביקרתי במקום היינו כמעט לבד בתחילת הערב (בסביבות עשר לגריאטריים כמוני וכמו חבריי), מה שמעט לא אופייני לברים שכונתיים. אבל לא להתייאש – המקום מתחיל להתחמם לקראת אחת עשרה – שתיים עשרה. בדומה לשסק, הבר מארח די-ג'ייז משתנים, ומפרסם את הלו"ז החודשי בגלויות (שנמצאות, חוץ מבבר עצמו, גם בקיוסקים שבשדרה ובמוסדות נוספים באזור). בניגוד לשסק, הם לא טורחים לציין מה ינגן כל אחד מהדי-ג'ייז הנ"ל, וזו כבר בעיה רצינית, כי אני לא מאמין שיש מישהו שמכיר את כל החבר'ה המוכשרים האלה... איך אני אמור לדעת אם אני רוצה להיחשף למישהו ומשהו חדשים? אני אמור לנחש לפי כמה הכינוי של הדי-ג'יי קולי?

חוץ מהמהמורה הפרסומית הקלה הזו, הכל שם ממש סבבה – השירות ידידותי ומחויך, יש כמה דברים לנשנש, מוזגים חצי ליטר מהחבית (ולא רק שלישים, תודה לאל), נותנים לך לעשן בשקט (רגע, בעצם זה חסרון לאנשים מסוימים...) ואפילו השומר האדיב קופץ מעמדתו ופותח את הדלת לכל מי שמתקרב (הוא ממש מתעקש לעשות את זה, לא משנה כמה פעמים תכנסו ותצאו). חוץ מזה, הצוות וחלק מהקהל מכוסים במעטה קליל של ביזאריות, כמו גרסת הלייט של הריף-ראף, שזה תמיד יותר טוב ממתקפת המשובטים של הוילה, אפטאון, גאנה וכל השאר (היי, אפילו באתי בכפכפים ומכנסיים קצרים...).

אבל הכי טוב – ארקייד עם כל להיטי האייטיז הישנים והטובים, בו הטבעתי את מיטב מעותיי, רק כדי לראות שאני כבר ממש לא טוב בארקנויד. Sic transit gloria mundi, אמרו כבר לפני.



תמכו במאמר בלדוג

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לא ממש נפתח בשקט
המקום עשה לעצמו יחסי ציבור די מאסיווים שנפתח ודאג שיסקרו אותו בכל המגזינים/מקומונים/אתרים הרלוונטיים.
אבל אני שמח שנהנית.

אנונימי אמר/ה...

לא הכרתי את הביטוי בגרסתו הלטינית (למרות שלא קל לנחש מה התרגום), החכמתי.

Unknown אמר/ה...

city - יח"צ מסיביים? באמת? כנראה שפספסתי לחלוטין... אני בכל אופן פשוט נתקלתי בו יום אחד.

תפוחי - שמח שלמדת משהו מכל העניין :)

דידו אמר/ה...

מקום קלאס.