יום שלישי, 24 בפברואר 2009

Pinxos - פינצ'וס

העכברוש וחברתו (שמה, בצירוף מקרים מדהים, הוא העכברושית) ואנוכי נפגשנו שלושתינו להרמת כוסית קטנה.
בתחילה דיברנו על ה- Wine Bar החדש, אבל מאחר והוא היה יותר שומם מהבלוג הזה בחודש שעבר (אאוץ'. ביקורת עצמית נוקבת.) המקום הנבחר היה פינצ'וס.
פינצ'וס (Pinchos), פירושו קיסמים או שיפודים בספרדית, ובכתיב הבאסקי - Pintxos. מסתבר ש- Pinxos זו שגיאה נפוצה, שחזרה על עצמה מן הסתם גם כאן. מדובר בפרוסות לחם עגולות קטנות ועליהן כל מיני דברים טובים, משופדות בקיסם. המאפיין העיקרי של הפינצ'וס הוא שאתה לא מזמין אותם - אתה פשוט נוטל לעצמך מה שאתה רוצה מפלטה מוכנה. גם בפינצ'וס השיטה היא כזו - מביאים לך מגש מלא בפינצ'וס כאלה, ולוקחים מה שרוצים. עד לא מזמן הם תומחרו בשבעה שקלים לחתיכה, וביום הביקור שלנו המחיר ירד לחמישה שקלים, הנחה משמעותית. גם במחיר החדש זה מסוג הדברים שתמיד גורמים לי להתלבט אם מדובר במשהו זול או יקר (הקוראים הנאמנים זוכרים דילמה דומה כשביקרנו בבסטה). כביכול זה רק 5 ש"ח. מצד שני זה בדיוק (אבל בדיוק) ביס אחד... אני עדיין לא החלטתי. מה שברור - זה בהחלט יותר טוב משבעה שקלים ליחידה :)
אז מה היה לנו שם? המקום הראשון הולך לפלמידה מעושנת, השני לממרח כמהין, השלישי לחמון, שהגיע מלווה בחתיכת תות. הבייבי שרימפס היו נחמדים - אבל הגיעו רק למקום הרביעי, והייתי מחליף אותם בפלמידה בלי למצמץ.
מבחינת אווירה, המקום קצת דליל - המוזיקה מאוד חלשה והמקום מרגיש יותר כמו מסעדה שהתחפשה לבר. אל תצפו לבילוי סוער - סולידיות זה שם המשחק כאן.
לסיום קינחנו בקרם קטאלן (שזה ברולה בספרדית) שמוגש עם שלושה צ'ורוס (סופגניות ספרדיות מאורכות ומושחתות להפליא) וגנאש שוקולד. היה טעים מאוד, וב- 24 ש"ח בלבד, סלחתי לעצמי אפילו על הפרת הדיאטה...

לסיכום: מקום חביב, אך מעט חסר אווירה. עישון קל, אוכל טעים. עוד לא החלטתי אם יקר או זול :)

תמכו במאמר בלדוג

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מסכים

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אנונימי אמר/ה...

אז זהו, שממש [אבל ממש] יקר...
לכבוד הפסח הגיעו לארץ חבריי היורדים [הם טוענים שהם תיכף חוזרים אבל אני לא מאמינה להם] ובגחמה של רגע החלטנו להתכנס לארוחה קלה וכמה בקבוקי קאווה, כמנהגנו בקודש. כולם התייצבו [אפילו בעל הבלוג הנוכחי קפץ להגיד שלום].
בדר"כ, המפגשים החצי שנתיים האלה מתרחשים ב"טפאו", אבל הפעם החלטנו לגוון. התחלנו בלחם "פרעצל" מעולה שהיה המנה השווה ביותר בתפריט והיחידה שמתומחרת בשפיות. מכאן והלאה, המצב רק התדרדר... האוכל טעים, אין מה לומר. אבל כשאתה מזמין צלוחית טאפאס אתה מצפה למנה קטנה, וב"פינצ'וס" המנות לא קטנות. הן זערוריות. האווירה בשולחן היתה מעולה ולכן הן זכו בעיקר לבדיחות ולא לקיטורים. הקבבון זכה לחיוך, צלוחית הירקות [16 שקלים למלפפון!]לצחוק קצר, אבל כשהגיעה המנה של פולנטה פירות הים בצלוחית שקוטרה שקע של פמוט [!] כבר ממש נשפכנו.
הפינצ'וס מתומחרים עדיין ב-5 ש"ח, וזו הגזמה פראית.
יחד עם זאת, המקום היה מלא, הווייב היה חיובי, ובעיקר- החברה היתה נעימה.
בראש השנה, אם היורדים שוב יגיעו, ניפגש בכל זאת ב"טפאו".

אנונימי אמר/ה...

לא ברור לי עד כמה לאיית פינצ'וס בלי T זו שגיאה נפוצה. לדעתי היא לא נפוצה כלל והיא בסך הכל טעות מביכה ביותר כשמדובר בשם המסעדה וגולת הכותרת של האוכל בה.

אין פלא שאם כל אהבתי לאוכל הבסקי אני במסעדה הזאת לא אוכל כי גם המנות עצמן הן חיקוי עלוב ותו לא.