יום שבת, 2 במאי 2009

באצ'ו מרסנד

הזכרתי את המרסנד כבר כמה פעמים בבלוג, אבל אף פעם לא התפניתי באמת להקדיש לו פוסט. זה קרה בעיקר כי בכל הפעמים שישבתי שם, זה היה לבד על כוס קפה (ולפטופ, כמובן), וחיכיתי למשהו קצת יותר רציני. אבל קשה, קשה להזיז את החברים שלי - הם גרים בכיכר רבין ונעולים על השיין והסטריטס, הסטריטס והשיין. מקומות מצויינים, אין ספק, אבל מה עם קצת שינוי?!
בסוף זה קרה. הצלחתי לשכנע אותם להחליף לוקיישן, ולו רק ליום שישי אחד. הבטחתי להם שמש, בריזה נעימה מהים ושלל סלבז (מה לעשות, נמוך - אבל תמיד מוכר). כשהגעתי הם כבר היו שם, ישבו על הספסל מול בית הקפה וחיכו לשולחן. הספסל היה שטוף שמש, אבל השולחנות לא. מזל שרומי אבולעפיה ישבה ליד וחיכתה גם היא לשולחן - נגיד שההבטחות שלי מולאו בחלקן ;-)

המרסנד היה בית קפה ותיק מאוד, עם קליינטורה ותיקה בהתאם ועיצוב עתיר פורמייקה משנות השבעים (כמו קפה תמר, נניח). כשבעל הבית נפטר בעלי הבאצ'ו לקחו אותו ולא נגעו בו. העיצוב עדיין מיושן, עדין מוכרים שם עוגות לפי שורה מתבניות גדולות - ממש טיול במנהרת הזמן. יש כמובן שינויים - המלצריות צעירות ומגניבות לעילא, התפריט רוענן קלות, הפסקול הוחלף ואפילו יש דיג'יי לפעמים. הקלייטורה הוחלפה חלקית - חצי החבר'ה הטובים מפעם (המלצריות מראות סבלנות ראויה לציון) וחצי החבר'ה הטובים מהיום, מלאי פאסון וגרוב.

אני הסתפקתי בקפה הרגיל שלי, אבל הקיפוד הזמין מוזלי וקפה שמעולם לא הגיע, ור' הזמין ארוחת בוקר קלאסית (ומשום מה ויתר על האופציות המרגשות יותר - ארוחת בוקר טורקית הכוללת שלושה בורקסים או הרוסית, הכוללת דגים מלוחים וצ'ייסר וודקה) ואספרסו. המוזלי היה טוב, וגם ארוחת הבוקר, למרות שהיתה די סטנדרטית, ובנוסף אני חייב לציין שיש להם קפה פשוט מעולה.

השירות לא משהו - המלצריות כל כך "מגניבות" וכל כך מיודדות עם הקליינטים הקבועים מהברנז'ה, שהן מבלות יותר זמן בחילופי דברים איתם ובהפסקות עישון על הספסל בחוץ מאשר בשירות קשוב, מעין קנטינה לעניים, אבל עדיין - לא משהו קטסטרופלי.
 
בסך הכל היה חיובי ביותר, אבל יש לי הרגשה שזה לא היה מספיק כדי לגרום להם להתנתק שוב מהמגרש הביתי שלהם... לא נורא, אני עדיין אקפוץ מדי פעם לכוס הקפה שלי בלעדיהם.

לסיכום: בית קפה בעל אווירה ייחודית - חצי ותיק חצי חדיש. קפה מעולה, וכדאי לקפוץ לפחות פעם אחת בשביל הנוסטלגיה.


תמכו במאמר בלדוג

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לטעמי עדיף מקום פשוט וטוב נטול סלבריטאים

MyTaste אמר/ה...

ובגלל זה אתה תמיד במובינג?! ;)